اهداف افکارسنجی

مؤسسه افکارسنجی «شیده» قادر است مسائل و پدیده ها را در گام نخست شناسایی، آنها را به بخش‌های کمّی و قابل رصد و اندازه‌گیری تقسیم، سناریوسازی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی و راه حل داشته باشد. این مؤسسه توانایی منحصر به فردی در استفاده از ابزارهای کیفی، کمی و تحلیلی دارد تا بتواند نگره‌هایی قابل اجرا به مشتریان خود ارائه دهد تا در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده نمایند. پیرو چنین رویکردی  افکارسنجی «شیده» به صورت خاص می‌تواند راهبرهای اقتصادی ـ اجتماعی و مالی به موسسات و شخصیتهای حقیقی و حقوقی مختلف ارائه دهد. این راهبردها که با استفاده از تکنیک‌های مختلف افکارسنجی (تلفنی ـ حضوری ـ اینترنتی و مهم‌تر از همه با استفاده از پنل انسانی وسامانه داخلی) به دست آمده‌اند به عنوان پیوست‌های علمی و به عنوان نقشه راه تصمیم‌گیری و اجرا، عمل می‌کنند. افزون بر این چنین مرکزی با پیمایش افکار عمومی، ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی بسیار غنی (که خود به عنوان منبع ثروت شناخته می‌شود) می‌تواند از دیگر بنگاه‌های اقتصادی یا نهادها و سازمان‌ها پروژه‌های افکارسنجی قبول کرده و به این ترتیب تولید سرمایه نماید. به صورت کلی اهداف تأسیس مرکز افکارسنجی را می‌توان در موارد ذیل ذکر کرد:

  • نظرسنجی‌های مداوم و تحلیل واقعیت‌های کسب و کار، مخاطب و محصول؛
  • شناسایی فضای افکار عمومی مخاطبین و مسئله‌یابی کسب و کارها و مخاطبین؛
  • مداخلات آگاهانه روان‌شناختی و تلاش برای تأثیرگذاری بر نگرش‌ها، احساسات یا رفتارهای افراد؛
  • شناسایی پدیده‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی و تحلیل آنها برای رسیدن به الگوی عملکرد بهینه؛
  • آسیب‌شناسی اجتماعی و اقتصادی برای تقویت عملکرد در حوزه‌های مختلف؛
  • ارائه مشاوره‌های مناسب در زمینه‌های اهداف تعریف‌شده برای بخش‌های مختلف سازمانی؛
  • ارزیابی، پایش و تحلیل عملکرد هولدینگ‌ها و دستگاه‌ها، برای دست‌یابی به تصمیم‌ها و عملکردهای هدفمند.